Adventi Szépség Naptár - 4. nap

11:44 du.
És a negyedik napon becsomagolá a karácsonyi meglepetéseket.... Hú ez de rossz poén volt, de legalább igaz, mert ma becsomagoltam a drága családomnak szánt kis meglepiket, hogy a jövő héten postára tudjam őket adni. Ti hogy álltok az ajándékok kiválasztásával, vásárlásával, csomagolásával stb?



A mai napra is tartogatok egy kis tippet méghozzá a kedvenc karácsonyi sütim receptjét :D. Ez pedig nem más, mint a mézes gyömbéres emberke, ami nélkül nem is karácsony a karácsony!

Hozzávalók (jó nagy adag :D): 1 kg liszt, 30 dkg vaj vagy margarin (amerikában csak vajt használnak, azzal minden finomabb, bár drágább is), 30 dkg barnacukor, 3 db tojás, 25 dkg méz, 3 kk szódabikarbóna, 3-3 kk őrölt fahéj és gyömbér, 2 kk őrölt szegfűszeg, 1-1 kk reszelt/őrölt narancs és citromhéj

Elkészítés:
  • verjük fel a tojást a cukorral
  • keverjük össze a fele lisztet a szódabikarbónával
  • a szódabikarbónával elkevert liszthez keverjük hozzá a mézet és a fűszereket
  • ehhez a keverékhez jöhet a tojás a cukorral és a maradék liszt
  • jól dolgozzuk össze és egy éjszakára tegyük a hűtőbe, de még jobb, ha egy napot pihen
  • nyújtsuk ki a tésztát és vágjuk ki a formákat
  • közepes hőfokon süssük aranybarnára
Én egyszer ezt használtam sablonnak, mert annyira édes :D.


A mai zeném a top 5ös listámon tutira szereplő Carol of the Bells, amibe még akkor szerettem bele, amikor először láttam a Reszkessetek Betörőket :D. Ja és az alábbi a legmenőbb verziója, itt kint mindenki ezt ajnározza és a rádiók is ezt nyomatják :D.



És akkor a mai filmem ezek után nem lehet más, mint a Reszkessetek Betörők:

2 megjegyzés:

  1. Jujjj, de jó! Tuti kipróbálom a sütit. Köszi a receptet.
    A "reszkessetek betörőket" én is imádom. Olyan kis cuki kisfiú volt Macaulay Culkin. :)))

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.