Konyhatündér | Corn dog

12:55 du.
Nemsokára itt a szülinapom, szép, nagy kerek szám lesz és mindenképpen szeretnék egy kicsit különlegesebb 'bulit' magamnak emiatt idén. Remélem jó idő lesz, mert kerti partit szervezünk... A téma Amerika, csupa amcsi finomságot fogunk sütni-főzni (hamburger, sajttorta, pite, margarita), lesznek még lufik is (soha nem volt lufi egyetlen egy szülinapomon sem...), még csíkos papír szívószálat is vettem, azt a most nagyon menőt :D. De persze a menü lesz a lényeg és egy hirtelen gondolattól vezérelve a napokban a corn dogot is felvettem rá, de mivel még soha nem csináltam, nem akartam pont a nagy napon felsülni vele, ezért tartottam tegnap egy főpróbát, hogy egyáltalán meg tudom-e csinálni. Jelentem, annyira egyszerű és isteni finom (ráadásul olcsó is), hogy bárki meg tudja csinálni és mivel az instán sokan érdeklődtetek a recept után, hát íme!



Hozzávalók:

8 nagy virsli (az a duci féle, nem a füstli)  1 és 1/4 csésze liszt  3/4 csésze kukoricadara  3 ek cukor  1 tk só  1 tk sütőpor  2 tojás  3/4 csésze tej  hurkapálca

Elkészítés:

1. Keverjük össze a lisztet, a kukoricadarát, a cukrot, a sót és a sütőport, majd adjuk hozzá a két tojást és a tejet. Keverjük csomómentesre (abszolút nem csomósodik egyébként).
2. A tésztát öntsük egy hosszú, magas edénybe, ebbe majd könnyebb lesz belemártogatni a virsliket.
3. A virsliket vágjuk tetszőleges méretűre (szerintem félbe a legjobb, mert úgy elfér az olajsütőben) és szúrjuk beléjük a méretre vágott hurkapálcákat (annyi lógjon ki belőlük, hogy könnyű legyen őket fogni).
4. A pálcára szúrt virsliket mártsuk bele a tésztába, nagyon szépen be fogja őket vonni, majd nagyon forró, bő olajban süssük őket aranybarnára, ez kb 3-5 percet vesz igénybe.
5. A corn dogokat mustárral tálaljuk, ketchup tilos és istenkáromlás. Nyami :)

15 megjegyzés:

  1. Hm, jól hangzik :) Sütés előtt azért a pálcikákat kihúzod, nem? Vagy nem kell?

    VálaszTörlés
  2. dehogy, azzal együtt kel sütni és úgy enni, hogy fogod a pálcikát :D

    VálaszTörlés
  3. Á, értem :) Bírom az egyszerű recepteket :)

    VálaszTörlés
  4. bevallom én nem gondoltam volna, hogy ez ennyire egyszerű :) majd mesélj, hogy neked milyen lett, ha megcsinálod :)

    VálaszTörlés
  5. Meg fogom próbálni, de a liszt mennyisége kétszer van, most mennyi kell a masszába?

    VálaszTörlés
  6. mert idióta vagyok és az tej XD

    VálaszTörlés
  7. Én mindig is azt hittem, hogy ez valami húsmentes kaja, a hotdog mintájára :O Ezek szerint tévedtem, úgyhogy ezt nem fogom megkóstolni, pedig érdekesnek tűnik :D

    VálaszTörlés
  8. ha vegetáriánus verziót szeretnél, akkor a virslit helyettesítsd cukkinivel ;) vagy valami hasonló, hamar átpuhuló zöldséggel ;)

    VálaszTörlés
  9. Tök jó... bár én utálom a mustárt... Úgyhogy nálam csak ketchuppal játszana... :DDD

    VálaszTörlés
  10. Most ettük meg a hot dogot, ha ezt előbb látom... :D

    VálaszTörlés
  11. atyaég de guszta ez a kaja *.* Muszáj lesz már kipróbálnom!

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.