British Shopping Guide

11:02 du.
Említettétek egy páran, hogy írhatnék egy kis shopping útmutatót Angliához, és ugyan egy kicsit megkésve, de sikerült végre eleget tennem ennek a kérésnek. Bevezetésképpen egy picit mesélek az itteni életről, hogy milyen itt lenni, meg hasonlók. Az angolok szerintem nagyon kedvesek, legalábbis itt Liverpool környékén, pedig figyelmeztettek előre, hogy nem előfordulhatnak problémák a vendégmunkásokkal szemben, de szerencsére velem ilyen nem történt, mindenkivel jól elbeszélgetek, bár nyilván előnyt jelent, ha valaki jól beszéli a nyelvet. Viszont cserébe rettentően igénytelenek, irdatlanul mocskos itt minden, még a legelőkelőbb negyedek is úsznak a szemétben, a buszokról nem is beszélve, de nyilván ők így szokták meg, én nem sokat tehetek az ügyben :). Ettől függetlenül mégis szép hely, a városközpont azért rendben van tartva nagyjából, gondolom ez az egész országra jellemző. Nem jártam Angliában még túl sok helyen, de ahol voltam már ott minden nagyon hangulatos volt, meg hát... ugye olyan nagyon angol is. És persze mindenhol rengeteg lehetőség van pénzt költeni...

Harrods Londonban.



Például mondjuk az otthon nem megtalálható üzletekben. Elsőként rögtön megemlíteném a Primark-ot, mert tudom, hogy azt már mindenki ismeri és látatlanban is imádja az olcsó divat mekkáját. Természetesen én sem voltam ezzel másképpen, azonban pár látogatás után rájöttem, hogy nem minden arany ami fénylik, meg olcsó húsnak híg a leve. Valóban olcsó és ki lehet fogni iszonyatosan jó darabokat is, főleg a kiegészítők közül, de szerintem rettentő a minősége a legtöbb ruhának, durván műszálasok és érdekes szabásúak néha. Persze nem mindegyik, de én inkább - még, ha sznobnak is tűnök ettől - feláldozok plusz 10 fontot egy H&M vagy River Island darabra, aminek megbízhatóbb a minősége és jobb az anyaga. Szóval csínján a Primark-al, de mint mondtam a kiegészítők nagyszerűek, a pólók többsége is az, a cipők szépek, de egy szezont bírnak csak (tapasztalat), a pizsik nagyon jók, a fehérneműk között is érdemes körbenézni és ha csak egy alkalomra keresünk party ruhát, akkor itt a helyünk.



A Forever 21 is jelen van itt szerencsére, ide mindenképpen érdemes benézni, én személy szerint imádom. Minőségben és árban a Primark és a H&M közé sorolnám és mindenféle stílusú ruhadarab megtalálható az üzletekben. Én még kint Amerikában innen szereztem be a legtöbb cuccomat, amiket a mai napig hordok és szeretek. A kiegészítő részleg nagyon erős, de a farmerek és nadrágok között is érdemes körbenézni, valamint a pólóik nagyszerűek. Meg úgy egyébként minden. Itt Liverpool-ban most fognak nyitni, már tűkön ülök :).

Akinek kicsit több a költeni valója, az semmiképpen ne hagyja ki a Topshop illetve a River Island boltokat. A Topshop-ot nem kell senkinek bemutatnom, már ikonikus márkává nőtte ki magát, a hipszterek és fashionisták mennyországa és szerintem indokolatlanul drágák a ruhák, de azért nekem is meg tudják dobogtatni erőteljesen a szívemet néhányszor (ezek a grunge-os kockás dolgok, jjajjjj *-*). Megint csak meg kell említenem a kiegészítőket, ugyanis a Topshop-ban annyi van belőlük, hogy mire végignézek egy sort már zsizseg az agyam és menekülőre fogom még én is... Ha pedig kifogtok egy leárazást, akkor potom összegekért lehet vásárolni. A River Island stílusra kicsit gettó királylányosabb a többi üzletnél, de zseniális darabjaik szoktak lenni, főleg a party ruha vonaluk nagyon erős és ugye Rihanna is folyamatosan tervez a márkának. Nekem tőlük a cipők a kedvenceim, csodaszépek és a legtöbbje nagyon minőséginek is tűnik, bár el is kérik az árukat.



Bevallom én máshová nem nagyon szoktam járni, csak ezekre a helyekre, meg H&M-be, de itt nagyon szeretik még a New Look-ot, a Next-et és a Marks&Spencer-t is, de nekem ők nem jönnek be, olyan furán öregesek és egyszerűek a ruháik, de azért ki lehet fogni jó darabokat is persze. A nagy áruházakba is érdemes benézi, ugyan ezek elég drágák, de nem kell venni ugyebár semmit :). Ilyenek a Selfridges, a Debenhams, a House Of Fraser, a John Lewis, a Harvey Nichols és a Harrods is. Ezek a helyeken egyébként csodás sminkrészlegek vannak és olyan márkákat is lehet kapni, amik otthon biztosan soha nem fognak megjelenni (Harrods - Burberry Beauty, Dolce&Gabbana, Debenhams - Ck One Beauty, House Of Fraser - Michael Kors Beauty, Urban Decay, Harvey Nichols - Tom Ford, Shu Uemura).

Selfridges Londonban.


A beauty imádók semmiképpen ne hagyják kis a Boots-ot és a Superdrug-ot. Mind a két üzletben rengeteg drogériás (a Boots-ban sok high end is) márka van jelen: Revlon, Max Factor, Maybelline, Bourjois, Sleek, MUA, Barry M, Models Own, Soap&Glory, Collection 2000, Rimmel, Accessorize, Gosh és még sorolhatnám. Igazi mennyország mind a kettő és órákat el lehet bogarászni nem csak a sminkrészlegen, hanem a bőr és hajápolási soroknál is. Külön felhívnám a figyelmet a széles műszempilla választékra, ugyanis Anglia műszempilla fogyasztásban szerintem első helyen szerepel az országok között, hétvégén minden lány ebben pompázik. Nekem az Eylure a személyes kedvencem, csodás darabjaik vannak (kb 5-7 fontba kerülnek). Az ecsetek között is érdemes körbenézni, hiszen megtalálhatóak mind a két helyen a Real Techniques darabok. És természetesen nem hagyhatom ki a felsorolásból az Illamasqua boltokat sem, ha tehetitek mindenképpen nézzetek be hozzájuk is, mert egy élmény, ráadásul szenzációsan csodálatosak a sminkjeik.



Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, elég későn van már és van benne egy nagy adag fájdalomcsillapító is, valami ipari cucc (fogam...) és nem látok már rendesen... Természetesen, ha van kérdésetek, akkor várom őket kommentben :).


12 megjegyzés:

  1. A Marks&Spencer-be a lábamat sem mertem betenni, még nézelődni se mertem, egész addig amíg a kedvesem meg nem tanította, hogy nézelődni szabad. :D És vásárolni, csak is akciósan. Úgyhogy vett nekem egy PerUna ruhát féláron, persze több hétig nézegettük, míg az utolsó darabot elhoztuk, azt is a raktárból kellett kikérni. Szenzációs darab, a motívum, a szabás. Nem is láttunk még csak hasonlót se.
    Legutóbb meg negyed áron fogtam ki ott olyat ami szuper. De most a téli cuccok között pl. egyáltalán nem volt semmi ami megfogott volna.
    Ezek a sötét színek az agyamra mennek... :))
    Bár a Zarában rögtön elbírtam volna költeni 50000.-ret olyan jó mintás gatyók vannak ...áááá. :D

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a Marks & Spencer és a Debenhams egyáltalán nem drága, legalábbis angol fizetéshez képest nem (én már 14. éve itt élek, lehet, hogy azért gondolom így), illetve a Next is elég jó. Ruhákat meg még a szupermarketekben is nagyon érdemes nézni, a Tesco és a Sainsbury's jó darabokat árul és szerintem nagyon jó áron. A gyerekeknek mindig ott vásárolok, na meg a Primarkban. De abban egyetértek, hogy néha ami nagyon olcsó, az olyan is. A TK Maxx is jó, én sminket és körömlakkot, meg cipőt szoktam inkább venni, de az olyan "turkáló", mindenből csak 1-2 darab van, ki kell fogni.

    VálaszTörlés
  3. Nekem van szerencsem a Debenhams ruhaosztalyan dolgozni. Nem olcso nyilvan, de! tessek jonni amikor akcio van, nalunk gyakorlatilag nem telik el het anelkul, es annyi stilus kepviselteti magat igazan remek minosegben, hogy megeri beszerezni egy-ket tuti darabot. Szerintem a tobbi nagy aruhaz eseteben is igy mukodik. Ha kifogtok peldaul egy 70%-os learazast, akkor mar nyert ugyetek van :).

    VálaszTörlés
  4. KÖSZÖNÖM!!! Wáá, egy hónap múlva megyek Londonba, pont jókor jött ez a bejegyzés :-)
    Nekem a House of Fraser a mennyország (UD, YSL és a többi szerelem ott lakik), még sosem jutottam be a Forever 21 üzletbe mert ott mindig annyian tolongtak, megpróbálom majd most beszuszakolni magam mert kíváncsi vagyok rá.
    Boots+Superdrug: sztem London összes üzletében voltunk mikor kajtattunk a Sleek cuccok után :-D
    Már előre féltem a pénztárcámat :-/

    VálaszTörlés
  5. Nekem a TK MAXX a kedvencem. Hihetetlen dizájner cuccokat lehet kifogni sokszor potom pénzért. A többi boltot nem szeretem, túlságosan az angol ízlésre specializálódtak... A Primarknak a szagát sem bírom, elképesztően igénytelennek tartom. A drogériák között szerintem a Selfridges a legjobb.

    VálaszTörlés
  6. Tökjó kis bejegyzés, nagyon hasznos, remélem egyszer eljutok Londonba, és akkor hasznát vehetem ennek :)!!

    VálaszTörlés
  7. ez nagyon jól jött, mert jövő év elején úgy tűnik kijutok londonba, szóval mindenképp akartam előtte tájékozódni, mi merre hány méter :)
    (roni)

    VálaszTörlés
  8. Jaj de jóó, hogy megírtad! Már nagyon vártam. Én 2 hét múlva megyek, pont jókor jött ez a poszt.
    Hasznos dolgokat írtál mindenképpen, a Boots-ról nem is tudtam, a Superdrug weboldalát már oda vissza kívülről fújom. :)
    A ruhákra leszek még nagyon kíváncsi. Nem hagyok ki egy üzletet sem, az biztos.

    VálaszTörlés
  9. @Anitacska: nekem drága, ahhoz képest, hogy mennyire nem tetszik, de nyilván ízlés kérdése :) A TK Maxx meg itt pont nem nagy durranás, bár azért akadnak jó darabok :)

    @Mazsola: köszi a tippet, akkor majd leárazáskor megyek :)

    @Erica: jó utat előre is :) imádni fogod az biztos, csak készülj esőkabáttal :)

    @Yndre: egyébként vicces, de az angolok többsége is igénytelennek tartja :D

    @Bikira: de jó lesz neked :)

    @Moncsiikah: neked is jó utat előre is :) meg jó vásárolgatást :)


    VálaszTörlés
  10. a Primarkban ki kell fogni, vettem ott csodás blézert, ami még mindig hibátlan, de van onnan felsőm, ami eszméletlen hamar kibolyhosodott. persze a blézer 22, a felső meg 4 font volt, így már érthető. a New Lookot imádom, főleg a cipőket, de a többi ruha is klassz, a luxusáruházakba meg szerelmes vagyok... Milánóban van a Rinascente, az kb. ugyanaz, mint a Harrods és társai, csak olasz, hát ott úgy éreztem magam, mint aki a mennyországban van. alig várom, hogy itthon megnyisson az Il bacio di stile, ha csak nézegetni is, de mindenképp elmegyek!

    VálaszTörlés
  11. kicsit több, mint egy hónap múlva megyek Londonba 4 napra és már annyira várom, szét fogom vásárolni az agyam sajnos :DD

    VálaszTörlés
  12. jó utat és jó vásárolgatást :D

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.