Konyhatündér | Red Velvet Brookies recept

Nagyon-nagyin-nagyon régen nem sütöttem már, se kedvem, se energiám nem volt hozzá, plusz nem a megszokott helyemen lakok, itt azért más a dolog, rossz a sütő, legalábbis én nagyon nem szeretem. De amikor megláttam ennek a hibrid sütinek a receptjét egyszerűen muszáj volt kipróbálnom, annyira jól nézett ki a képeken. A red velvet brookie egyébként nem más, mint a brownie és a cookie keveréke, red velvet formában. Az elkészítése nagyon egyszerű és gyors, a végeredmény pedig elképesztően finom, függőséget okoz és nem lehet vele leállni. Íme a recept, jó sütögetést!



Hozzávalók: 

2 és 1/2 csésze liszt (én búzacsírásat használtam), 3/4 csésze kakaópor (én 12%osat használtam, ez kevésbé sötét, így jobban érvényesül a süti pirosas színe), 1 tk sütőpor, 1/4 tk szódabikarbóna, 1 tk só, 1 csésze igazi vaj (szoba-hőmérsékletű), 1 csésze barna cukor, 2 tojás, 4 ek piros ételfesték, 1 ek vaníliakivonat (én Dr. Oetker bourbon vanília aromát vettem, talán ez áll a legközelebb a kivonathoz), 2 tábla fehér csoki apró kockákra vágva

Elkészítés:

1. A lisztet keverjük össze a kakaóporral, a sütőporral, a szódabikarbónával és a sóval egy nagy edényben, majd tegyük félre.
2. A vajat egy robotgéppel verjük habosra, majd adjuk hozzá a cukrot és keverjük, amíg el nem olvad (a cukor :D). Üssük bele a két tojást, majd adjuk hozzá az ételfestéket és a vaníliát, végül lassan adagoljuk bele a lisztes keveréket.
3. Forgassuk bele az apróra vágott csokit és a kész tésztát (az állagának habosnak kell lennie) tegyük be a hűtöbe pihenni kb 2-3 órára.
4. Melegítsük elő a sütőt kb 180 fokra és egy tepsibe rakjunk szilikonos sütőpapírt. A kihűlt tésztából formázzunk kis golyókat (bármekkorákat lehet, én csináltam egész piciket is, meg nagyokat is), de ne gyurmázzuk túl őket. Pakolgassuk őket kicsit távolabb egymástól a tepsire és süssük őket kb 15-17 percig. Vigyázni kell velük, mert az aljuk hamar leég. Mikor kivesszük őket a sütőből még puhák, hagyni kell őket kihűlni, amíg egy kis kérget kapnak és lehet is tálalni a belül finom, puha sütikéket.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.