TESZT | Essence Insta Perfect Liquid Make Up, Camouflage+ Healthy Glow Concealer & Prime+ Studio Mattifying+Pore Minimizing Primer

Nemrégiben kaptam tesztelésre egy jó nagy csomagot az Essence itthoni forgalmazójától, tele izgalmas újdonságokkal a 2018-as őszi szortimentből. A felhozatalból engem most a legjobban a budget márka vadiúj Insta Perfect alapozója érdekelt, nagyon örültem, hogy ezt is elküldték nekem a Camouflage+ Healthy Glow korrektorral és a Prime+ Studio mattító és pórusfinomító primerrel együtt, úgy gondoltam, hogy nagyszerűen fognak majd egymáshoz illeni és jó kis poszt lesz belőlük. 



Insta Perfect Liquid Make Up – 30 Funny Ivory (1599 Ft)

Elsősorban azért volt szimpatikus ez a kis alapozó, mert az Essence végre összeszedte magát és az eddigi kemény három árnyalat helyett, most kilenccel jelentkeztek. Ez sem olyan, hú de nagyon sok, de azért sokkal jobb, mint az eddigi kínálat. Azon pedig külön meglepődtem, hogy a 10-es árnyalat még nekem is túl világos és a tesztelésre kapott 30-as a nyerő (kb MAC NC15-nek felel meg), mind mélységre, mind tónusra. Ilyen sem volt még soha, hogy valamiből ne a legvilágosabb kelljen. A színválaszték mellett nekem tetszik a csomagolás is, szerintem praktikus ez a picike műanyag ’cseppentős’ tubus, mert kis helyen is elfér és nem kell attól félni, hogy eltörik. A kupak jól záródik, bár sajnos az alapozó hajlamos összegyűlni a tubus csőrén alatta. 



A leírása alapján az Insta Perfect alapozó építhető fedésű, matt finisű és vízálló. A márka többet nem fűzött hozzá a dologhoz, nincs semmi marketing bla bla, nem ígér világmegváltást ☺. A formula elég folyékony, vizes, de jól adagolható a csőrön keresztül. A fedése alapvetően gyenge/közepes, de tényleg szépen fel lehet építeni, nekem több rétegben sem tűnt soknak, fullasztónak és maszkszerűnek. Abszolút teljes fedést nem igazán lehet vele elérni, de arra nagyon jó, hogy a pirosságot, kisebb hibákat korrigálja, és nagyon szépen kiegyenlítse a bőrt. A pórusokba nem ül bele, sőt, inkább finomítja azokat. Szivaccsal és ecsettel is szépen felapplikálható, de az ecsetet én jobb választásnak tartom a felvitelhez, ezzel erősebb a fedés, utána pedig szépen el lehet igazítani még jobban egy szivaccsal. A finise nem ’strong matt’, ahogyan az a tubuson fel van tüntetve, inkább finom matt, félszatén, ha úgy tetszik, vagyis mindenképpen érdemes (meg egyébként is) lepúderezni. 



És akkor jöjjön az a rész, amin áll vagy bukik a dolog: a tartósság. Itt mindig félek, ha drogériás alapozóról van szó, mert ebben a kategóriában nem igazán szoktak jeleskedni (pláne nem az Essence). De kellemesen csalódnom kellett. A Nabla púderével lefixálva (más púderrel és önmagában nem tudom, hogyan teljesít) ugyanis egész nap rajtam maradt, nem kopott meg csak az orromon és még át sem fényesedett (kevert bőr). Ez mindenképpen óriási piros pont. Az viszont óriási fekete pont, hogy nem fogom tudni napi szinten használni, mert brutálisan erős illata van sajnos. Nekem ez már nagyon sok és nagyon-nagyon feleslegesnek tartom. Noha csillapodott az érzékenységem, de ilyen mennyiségben nemhogy a bőröm, de az orrom sem viseli el. Emiatt csak azoknak ajánlom, akiket ez nem zavar és nem érzékenyek/allergiásak az illatanyagokra. Az Insta Perfect alapvetően egy nem rossz alapozó, drogériás viszonylatban az élmezőnybe sorolnám, de igazából nem is túl kiemelkedő. Erős közepes, aminél van sokkal jobb, de sokkal rosszabb is.


Camouflage+ Healthy Glow Concealer – 10 Light Ivory (1049 Ft)

Sajnos ennél a korrektornál már nem tartotta meg a jó szokását az Essence és mindössze kettő árnyalatot kreált belőle... És nem ez az egyetlen hátránya, sajnos. Maga a csomagolás és az applikátor nagyon tetszik, igazán könnyű ennek a segítségével felvinni az anyagot a bőrre, pont oda, ahová szeretnénk és annyit, amennyit szeretnénk. A formula pedig mesés, vetekszik minden drágább korrektorral, amit eddig kipróbáltam. Gyönyörű a fedése, mindent eltakar, mégis természetes tud maradni, már csak amiatt is, mert nem full matt a finise, hanem egészséges ragyogásúvá szárad le. Lehet rétegezni, nagyszerűen megállja a helyét az Insta Perfect alapozóval, de én kipróbáltam drágább darabokkal is és nem volt gondom vele, mindegyikkel egybeolvadt, nem vált külön, nem esett szét, nem szárított és egész nap tartott.



Szóval mindez nagyszerű, szép és jó, tökéletes drogériás korrektor lenne, ha nem tömték volna tele annyi illatanyaggal, hogy csípte konkrétan a bőrömet és a szememet. Szó szerint mart és égetett, ennyire brutál reakciót meg egyik illatos smink vagy arcápolási termék sem váltott ki belőlem, mindezt úgy, hogy nem is közvetlenül a bőrömre vittem fel, hanem vastag alapozórétegre. Nagyon-nagyon nem ajánlom senkinek, aki minimálisan is érzékeny az illatokra, mert lehet, hogy nem éppen kellemes reakciókat fog kiváltani. Soha, de soha nem fogom megérteni, hogy a jó büdös fenéért kell ennyi parfümöt beleszuszakolni az ilyen cuccokba... Jó-jó, egy minimális szintetikus, gyorsan elillanó az még rendben van, az nekem sem szokott ártani, de ez brutál és gyilkos mennyiség, senkinek nincsen rá szüksége, abszolút felesleges hozzávaló, semmit pluszt nem tesz hozzá semmihez. Jó lenne, ha a kozmetikai márkák végre átértékelnék ezt a dolgot szerintem, mert nem én vagyok az egyetlen illatanyag érzékeny/allergiás ember a földön, elég sokan küszködünk ilyen problémákkal és nagyon minimális kínálatból tudunk válogatni, ha sminket vagy arcápolási termékeket szeretnénj venni. Az meg csak tovább rontja a helyzetet, hogy egyébként tényleg egy fantasztikus korrektor a Camouflage+ Healthy Glow :(.


Prime+ Studio Mattifying+Pore Minimizing Primer With Black Clay (1299 Ft)

Úgy látszik, hogy már midenhová beférkőztek a fekete termékek :). Még ajakápolót is láttam ilyen színben pompázni, abban mondjuk nem fekete agyag, hanem aktív szén volt az egyik összetevő. Nem vagyok nagy primeres, nagyon ritka, hogy nálam működnek ezek a termékek, de mindig szívesen teszek velük egy próbát, mert soha nem lehet tudni. Az Essence Prime+ Studio mattító és pórusfinomító darabja könnyű textúrájú, nem túl szilikonos, szépen el lehet oszlatni a bőrön és jól mutat rajta az alapozó is. Nekem sajnos a hatásából nem sok tűnt fel, nem tett semmi tartósabbá, mattabbá és a pórusaim sem finomodtak látványosan. Az illatanyagról meg igazából már nem is akarok beszélni, mert kezd fárasztani a dolog. Inkább a Catrice új primerjét javaslom helyette, árban nem sokkal több és sokkal jobb.



Szóval összességében ott vagyunk, hogy lenne egy szuper Essence alapozóm és korrektorom, amiket imádnék használni, ha nem lenne bennük illatanyag. De van. Így csak ülnek a fiókomban és max hetente egyszer merem őket felkenni a bőrömre, nehogy baj legyen. Persze, aki nem érzékeny a parfümökre, annak érdemes kipróbálni őket, mert tényleg mind a kettő jó termék, jól teljesítettek a budget kategóriában. Az Essence új szortimentje már kint van a Müller drogériákban, sajnos a dm illetve Rossmann üzletekben még mindig nem találkoztam velük.

8 megjegyzés:

  1. A korrektort én is megvettem (meg a matt verzióját is), simán jobb lett, mint a régi camouflage korrektor. Engem nem is bánt az illatanyag annyira. És szép tartós! De a matt verzió jobban bejött, kevésbé hajlamos a ráncokbe beülésre, persze megjegyzendő, hogy ezen a téren is mindkettő eleve sokkal jobb, mint fent említett elődje.
    Az alapozó viszont a teszt alapján sem győzött meg. Kérem vissza a régi camouflage alapozót! Maradok addigis a p2 city shield-nél (bár a csomagolás az őrületbe kerget :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úúú ezt a p2t le kell csekkolnom :)

      Törlés
    2. Vigyázz vele, kicsit csalóka. Olyan, mintha oxidálódna, de nem sötétedik, csak a tónusa változik. Próbáld ki a tesztert, ha van :) ja, és a legvilágosabb árnyalat azért nem olyan nagyon világos, mint mondjuk ez, ez az egy hibája van. De a formula jó.

      Törlés
    3. óóóó :( ha ettől sötétebb, az már nekem nem lesz jó :( persze megnézem, ha eljutok odáig :D soha ne lehessen tudni

      Törlés
    4. asszem rosszul fejeztem ki magam. szóval a p2 legvilágosabb árnyalata sötétebb, mint ennek az essence alapozónak a legvilágosabb árnyalata :D pont ehhez az árnyalathoz nem viszonyítottam még.

      Törlés
    5. ahhhhhha :D na ma meg is nézem, mennem kell úgyis a rossmann-ba :)

      Törlés
  2. Kíváncsi vagyok, nekem hogy válik be a korrektor, mert megvettem... főleg mert nálam elég lutri, hogy mikor és mire érzékenyedik be a bőröm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. néha nekem is az :( a maybelline age rewind-ban azóta sem tudom mit nem szeretett a bőröm, de azonnal kész volt tőle... ez meg hiába éget az illat miatt, igazából semmi bajom nem volt eddig tőle, bár nem használom állandó jelleggel

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.