TOP 10 arcápolási kedvenc

Tinédzser korom óta tudatosan ápolom a bőrömet. Akkoriban kényszerből tettem, később élvezetből, most kényszerből és megelőzésképpen. Tizenévesen nagyon sokat küszködtem a bőrömmel, rettentően zsíros és pattanásos volt, kipróbáltam rá mindent, végül inkább eltakartam. A megoldás a gyógyszerkúra lett, közben nagyon vigyáznom kellett, extra fontos lett a fényvédő (és maradt is) és a hidratálás. A fogamzásgátló mellett nagyon szép, pattanásmentes és leginkább normál típusú maradt az arcom, annyi történt a gyógyszeres kezelés mellékhatásaként, hogy érzékenyebb lett és nem bírja pl. az illatanyagokat (sem a természeteset, sem a mesterségeset), illetve az olajokat, vajakat sem szereti (ezek azonnal eltömítik a pórusaimat, a shea vaj az ősellenségem). 1-2 éve kezdtem el tényleg komolyan foglalkozni a megelőzéssel és kibővíteni a rutinomat, hiszen mégiscsak 36 éves vagyok, nem leszek fiatalabb, de legalább nézzek ki annak. Sok-sok hatóanyaggal ismerkedtem meg, elkezdtem a kémiai hámlasztást, a retinolt, a tonereket stb. Aztán pár hónapja abbahagytam a Diane-t és borult minden. Ismét tinédzsernek érzem magam, tocsog a zsírban a fejem, előbukkant pár pattanás is és újra kellett gondolnom a rutinomat. Szerencsére a megfelelő termékekkel elég jól kordában tudom tartan a problémákat és meg is találtam a kedvenceimet. Őket szeretném most megmutatni nektek :).





Tisztítás


  • Clinique Take The Day Off Cleansing Balm: a szent grál, a legjobb és leghatékonyabb lemosó a világon! Semmi más nem tudja ennyire jól eltávolítani azt a pár réteg sminket, ami rajtam szokott lenni és a vízálló szempillaspirál sem jelent neki akadályt. Nem csípi a szemet és vízzel is le lehet öblíteni. A tégely elég sokáig elég, szerintem évente kétszer veszem újra.

  • Uriage Xémose Gentle Cleansing Syndet: hatalmas és pumpás kiszerelés a gyengéd arcmosáshoz. Mivel a double cleansing híve vagyok, ezért önmagában nem szoktam használni, csak a Clinique balzsam vagy a Bioderma micellás víz után jöhet esténként. Ez eltávolítja az első lemosó és a szennyeződések maradékait is. Tökéletes választás érzékeny bőrre, akár tusfürdőnek is.

  • Bioderma Sensibio H2O Make-up Removing Micelle Solution: szintén szent grál, szuper sminklemosó és nagyszerű első lépés a dupla tisztításhoz. Kifejezetten érzékeny bőrre való, a szemet sem irritálja és elbánik bármilyen sminkkel, bár igazából nem túl gazdaságos teljes smink eltávolítására, mert túl sok kéne belőle. Én a maradék szempillaspirál, folyékony rúzs, nagyon minimál makeup esetén szoktam elővenni, vagy ha elfogyott a Clinique balzsam.




Hámlasztás, tonizálás, retinol


  • La-Roche Posay Serozinc Zinc-sulfate Solution: évek óta nagy kedvencem a La-Roche zsíros bőrre való cink-szulfát tartalmú permete, ami nyugtatja az irritációt. Arctisztítás után szoktam használni, reggel-este és jelentős csökkentette a kipirosodást (retinollal együtt meg is szűnt).

  • Pyunkang Yul Essence Toner: azt a toner-t még csak most kezdtem el használni, mert a jelenlegi arckrémem mellé szükség volt egy kis plusz hidratálásra is. Minimális összetevő lista, semmi felesleg, nincs illatanyag, cserébe viszont a víz helyett kínai csüdfű gyökérkivonat van benne, ami antioxidáns hatású és gyulladáscsőkkentő. Eddig határozottan tetszik, szerintem nagyon jót tett a bőrömnek, szóval jöhet a többi termék is a márkától!



  • Revox Just Salicylic Acid 2%: zsíros fejem megmentője. Amióta használom (már a harmadik üveggel), látványosan szebb a bőröm, mesésen csökkentette a piros hegeket, babapopsi simaság mindenhol és napi használat mellett sem irritál (nekem muszáj minden este használnom). Egyedül nem bánik el sajnos a pattanásokkal, de gyorsabban tűnnek el a segítségével.

  • Clinique Smart Night Clinical MD Multi-Dimensional Repair Treatment: az első retinol tartalmú (0,3%) készítményem! Féltem tőle, hogy irritálni fogja esetleg a bőrömet, de szerencsére csak csodákat művelt vele. Ez az első termék a BHA sav mellett, ami tényleg látványosan javulást eredményezett, a hegek gyógyultak, nulla pirosság és csak úgy egyszerűen élettel teli lett a bőröm. Sajnos nagyon drága és éppen elfogyott. Tudom, hogy vannak olcsóbb alternatívák, egyet ki is próbáltam, abszolút sikertelenül, rühellte a bőröm, szóval maradok ennél inkább.



Hidratálás, fényvédelem


  • Clinique Acne Solutions All-Over Clearing Treatment: benzoyl peroxide (2,5%) tartalmú pattanáskezelő krém egy kis hidratáló hatással. Még nem használom olyan régóta, talán 2 hete, de úgy látom, hogy hosszútávon hatásos lesz a pattanások ellen. Nagyon örülök, hogy a Clinique-nél találtam egy ilyen terméket, a benzoyl peroxide ugyanis az egyik legjobb ellenfele a problémás bőrnek és a márka régi ismerősöm, megbízok benne, ha arcápolásról van szó.



  • Clinique Superdefense Broad Spectrum SPF40 Multi-Correcting Gel: tudom, hogy nem helyes, de nekem ez az egyetlen fényvédőm. Sajnos mást nem tolerál a bőröm, mindig ront a helyzeten, ha sima fényvédőt kenek fel és sminkelni is egy borzalom rájuk. Szerencsére rühellem a nyarat és a napot, nem nagyon mozdulok ki a melegben, így szerintem elég ez is. Eddig nem volt gond legalábbis :). Kellemes és könnyű krémzselé formula kifejezetten kombinált vagy zsíros bőrre.

  • Clinique Moisture Surge Auto-Replenishing Hydrator/Moisture Surge Intense 72H Lipid-Replenishing Hydrator: amikor éppen nem kell a pattanásokat kezelni és kordában tartani, akkor nem is jöhet szóba más hidratáló, mint a Moisture Surge! Szerintem legalább 16 éve lelkesen használom ilyen vagy olyan verzióját, most éppen a normált és a kicsit gazdagabb lipidekkel dúsított intense változat van itthon, amit szemkörnyékre is kenek külön a Clearing Treatment mellé. Mind a kettő olajmentes és könnyű állagú, tökéletesek kevert és zsíros bőrre természetesen.


1 megjegyzés:

  1. En azt hittem, h kb 26 eves vagy, nem 36!!
    A Dianes sztori nekem is megvolt.. aztan valtottam Femoden/Lindynette antibebire, ami hosszutavon szedheto, nagyon alacsony hormontartalmu, es azota gondtalan az eletem, hibatlan a borom.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.