BUDGET BEAUTY | Alap sminkszett 15000 Ft-ért

1:24 du.
Nemrégiben a Facebook-on és az Insta-n is rákérdeztem, hogy szeretnétek-e egy ilyen kezdő sminkkészletes vagy sminkkészlet bizonyos összeg alatt posztot és nagyon sokan reagáltatok rá, hogy naná ☺. Annyira megörültem a pozitív visszajelzésnek, hogy rögtön két posztot is elkezdtem megírni a témában, első körben egy budget beauty jellegűt, a következő hetekben pedig egy kicsit tartalmasabb kezdő sminkelőknek, akik esetleg komolyabban szeretnének a témával foglalkozni szóló szösszenet is fel fog kerülni a blogra. Igyekszek szinte csak olyan termékeket megemlíteni, amiket kipróbáltam és szeretem is őket.



Teljes mértékben tisztában vagyok vele, hogy a legtöbben kis hazánkban sajnos nem engedhetik meg maguknak a nagyon márkás és drága sminktermékeket. Szerencsére a beauty ipar olyan mértékben fejlődött és színesedett az elmúlt pár évben, hogy a drogériákban is könnyűszerrel találhatunk minőségi, teljesen jól ’működő’ és esztétikus sminkeket. Vannak persze hiányosságok, de a kutatómunkám során azt vettem észre, hogy elég könnyen össze lehet állítani egy alapkészletet. A legnagyobb problémát szerintem az alapozók (korrektorok) színskálája jelenti, itt előnyben vannak azok, akinek nem túl világos vagy sötét, közepes tónusú bőre van. Hozzátenném, hogy itt nem feltétlenül a gyártókat kell hibáztatni, hiszen, ha utánajárunk, akkor láthatjuk, hogy pl. a Maybelline-nél rengeteg árnyalat közül lehet válogatni, csak éppen ezek többsége Magyarországra nem jut el. Persze szerencsére így is meg lehet találni a hozzánk leginkább passzoló alapozót, csak kicsit többet kell keresgélni. A színes termékekből viszont szerintem óriási kínálat, van bőven miből válogatni, még extrémen merész színekkel is találkozhatunk a drogériákban.

Alapok

A két legfontosabb eleme (legalábbis szerintem) egy alap smink készletnek, az alapozó és a korrektor. Alapozókból meleg szívvel nem tudok túl sokat ajánlani, de nyilván előfordulhat, hogy ami nekem nem vált be, az pl. másnak a kedvence lesz. Én jelenleg a drogériás alapozók közül a Catrice 24h Made To Stay Make Up-ot (Notino, 2590 Ft) szeretem a legjobban, amit éppen most vontak ki a forgalomból, de talán még 1-2 helyen rá lehet bukkanni leárazva. Nagyon tartós, szép a fedése, matt a finise és van belőle egy jó világos árnyalat is, fura rózsaszínes alaptónus nélkül. Mellette szívesen használom a Maybelline Fit Me Matte + Poreless (Rossmann, 1999 Ft), valamint a Trend It Up Matte Beauty Perfection alapozóját (dm, 1799 Ft), mind a kettő viszonylag szépen tart, közepes a fedésük és 2000 Ft alatt van az áruk. Egyik sem túl matt, szerintem elég sok bőrtípusra bátran lehet őket használni.

Az abszolút favorit drogériás korrektorom a Maybelline Master Conceal (Rossmann, 1999 Ft) és a Trend It Up Under Eye Concealer & Base (dm, 1499 Ft). Mind a kettő tartós, szépen fednek, az előbbi nagyon sokáig tart, jó sok van a tubusban, az utóbbi pedig tökéletes highlightnak is, az egyetlen hátránya, hogy gyorsan fogy. Szeretem még a Trend It Up Camou Concealer–t is (dm, 1299 Ft), ennek is elég jó a fedése és tartós is. Sajnos negatívum mindegyiknél a színválaszték, de ha alapozó alá visszük fel őket, akkor lehet csalni velük.

Szerencsére a púderek között eddig még nem találtam olyat, ami ne vált volna be, én úgy vettem észre, hogy itt nagyon minimálisak az eltérések, szerintem egy púder formuláján olyan sokat nem is lehet variálni. Előszeretettel használom a Catrice All Matt Plus-t (Rossmann, 1159 Ft), a Maybelline Fit Me Matte + Poreless Powder-t (Rossmann, 1499 Ft), a Rimmel Stay Matte-ot is (Rossmann, 1349 Ft). A porpúderekkel viszont hadilábon állok, drogériában még nem találkoztam olyannal, amivel jól lehet bakingelni, de nem hagyok fel a próbálkozással. Ígéretesnek tűnik például a Catrice új szortimenjéből a Light Illusion (Müller, 1829 Ft), majd beszámolok róla. Természetesen egyébként ez a réteg/lépés kihagyható a sminkelésből, egyre többször találkozok legalábbis ezzel a trenddel, bár zsíros bőrre kötelezőnek tartom a púdereket.




Szemek

Kezdem a legegyszerűbbel, a spirálokkal, mert ez a lista rövid, de annál jobb. A budget felhozatalból ugyanis a Lovely Vampire Lashes (Rossmann, 949 Ft) és az Essence Volume Stylist Lash Extension Mascara (Müller, 1099 Ft) magasan a legjobbak. Verhetetlenek mind minőségben, hatásban és árban is. Mind a kettő mesésen drámai pillákat csinál, nem mászkálnak, nem potyognak, tartanak egész nap. Ezektől olcsóbb és jobb szempillaspirál nincs és pont :D.

A szemfesték résznél azonban kicsit bajban vagyok. A Catrice Art Couleurs (Rossmann, 929 Ft) szuper kis monói mellett egyedül a Maybelline The Burgundy Bar paletta (Notino, 3850 Ft) ugrik be, mint kiemelkedően jó drogériás darab. Sajnos ebben a kategóriában én személy szerint még nem fedeztem fel olyan igazán jól teljesítő palettát, amiben változatosak és szépek a színek, hogy többféle sminket is el lehessen velük készíteni. A Catrice és Essence új szortimentjébe azonban hamarosan érkeznek izgalmas darabok, lehet, hogy ezekre érdemes lesz odafigyelni. Alternatívaként jó szolgálatot tehetnek a tartós krémes szemfestékek (Maybelline Color Tattoo - 2050 Ft, Catrice Liquid Metal - 1329 Ft), ezekkel gyorsan és egyszerűen lehet dolgozni. Érdemes még vadászni bizonyos márkák limitált kollekcióira is, ezekben gyakran megfordulnak elég jól kihasználható szemhéjpúder paletták.

Tudom, hogy rajtam kívül kb. mindenki használ tust és szemceruzát, ezért nem ugorhattam át ezt a részt ☺. Ezen a vonalon nincs túl sok tapasztalatom, de próbáltam már a Catrice 18h Colour & Contour Eye Pencil-t (Rossmann, 759 Ft), ami nagyon tartós, illetve az Essence Long Lasting Eye Pencil-t is (Müller, 549 Ft), ezek között vannak nagyon izgalmas árnyalatok, többek között egy gyönyörű bordó. Tusok közül kiemelném a Maybelline és a L’Oréal zselés tusait (2300 Ft és 2390 Ft, szerintem ezek jelenleg a legjobbak a drogériákban, hiszen a könnyű használat mellett extra tartósak is, viszont sajnos kicsit többe is kerülnek.

Szemöldök fronton egyértelműen a Maybelline felhozatalát tartom a legjobbnak, szinte az összes eddig általam kipróbált termékük bevált és a mai napig is rendszeresen használom őket. A két legnagyobb kedvencem a Tattoo Brow Gel Tint (Rossmann, 3199 Ft) és a Brow Precise Fiber Filler (Rossmann, 2399 Ft) színezett fiber zselé, ez utóbbi segítségével villámgyorsan lehet megregulázni és formába hozni a szemöldököt. De nagyon tetszik még a Catrice Slim'Matic Ultre Precise ceruzája (Rossmann, 989 Ft) és a s-he Waterproof Eyebrow Set duók is (dm, 1499 Ft).




Arc

A kedvenc részem ☺. Rögtön a highlighterek jutottak az eszembe, de mégis a kontúrokkal/bronzosítókkal fogom kezdeni, mert azok előbb jönnek a sminkelési folyamatban. Itt gyorsan meg is jegyezném, hogy ez egy abszolút kihagyható lépés, tudom, hogy sokaknak egyszerűen nem fér bele ilyesmi az idejébe, vagy egyszerűen nem tetszik az ilyen look, ez teljesen rendben van, nem kell erőltetni, csak mert ez a divat (ugyanez igaz a highlighterekre is, meg egyébként minden másra is nyilván). Ha azonban mégis ragaszkodnánk ezekhez a termékekhez, akkor van miből válogatni szerencsére. Én budget kategóriában a Catrice bronzosítókat (Müller, 1329 Ft-tól) szeretem a legjobban, ha nem lenne a Butter Bronzer, akkor csak őket használnám. Pont jók az árnyalatok és szuperek a formulák is. De említést érdemel az Essence Luminous Matt Bronzing Powder (Müller, 1099 Ft) és a Lovely Golden Glow (Rossmann, 849 Ft) is, szerintem ők is nagyon jól kihasználható darabok, akár az arc felmelegítésére is, akár kontúrozásra is. 

A pirosítókkal már kicsit nehezebb a dolgom, ugyanis az az igazság, hogy nem túl sok drogériás darabom van itthon, ami van, az sem mind túl pénztárcabarát. A Trend It Up Powder Blush-okat (dm, 999 Ft) már próbáltam, ők elég jók és azért van belőlük választék is. Kevés tapasztalat híján fogtam magam és az üzletekben lévő teszterek belenyúlkálása után úgy ítéltem meg, hogy a Catrice új szortimentjében található Blush Box-ok (Müller, 1159 Ft) nagyon jónak tűnnek (tuti venni fogok legalább egyet), de tetszenek még a Rimmel Lasting Finish Mono Blush-ok is (Rossmann, 1349 Ft).

És akkor a legkedvencebb kategóriám, a highlighterek! Jelenleg – legalábbis én úgy gondolom – a Catrice 3D Glow Highlighter-ek (Müller, 1349 Ft) minden szempontból verik az összes többi jóáras highlightert. Zseniálisan erőteljesek, tartósak és nagyon jóra sikeredett a formula is. De persze számtalan másik nagyon szuper highlighter is találunk a drogériákban! A Lovely Highlighter-ek (Rossmann, 849 Ft) évek óta hűséges társaim, de a Catrice háza táján is találhatunk nem egy kiváló fénypúdert a 3D Glow-on kívül. Plusz érdemes figyelni a limitált kollekciókat.




Ajkak

Azt hiszem ez a legjobb rész, mert ebben a kategóriában van a legtöbb kínálat és a legjobb termékek, gyerekjáték megtalálni a drogériában a nekünk tetsző rúzst, szájfényt vagy szájceruzát. Rengeteg nagyon jó minőségű darabot próbáltam már ki én is és nehéz kiragadni 1-2 kedvencet. A Rimmel Last Finish Kate rúzsok (Rossmann, 1049 Ft), a Maybelline Color Sensational matt rúzsai (2299 Ft), a Catrice Ultimate Matt rúzsai (Müller, 1329 Ft) és Prisma Lip Glaze csillámos szájfényei (Rossmann, 1329 Ft), az Essence Draw The Line! szájceruzái (Müller, 549 Ft), a Lovely K-Lips Lip Kit-ek (Rossmann, 1599 Ft) és a Nude Mood Creamy Liquid Lipstick-ek (Rossmann, 799 Ft) mind fantasztikusak és nagyon jó áron is vannak, valamint a színválaszték is azért elég széles szerencsére. Szerintem ebben a kategóriában nehéz mellényúlni, bátran válogathatunk, csak a fantáziánk és az egyéni ízlésvilágunk szabhat határt.




Nos, azt hiszem minden kategóriát sikerült átvenni. Készítettem is egy gyors számítást (árak: Notino, dm, Rossmann webshop) és valóban lehetséges jó minőségű, kezdő sminkszettet 15000 Ft-ból kihozni:
  • Maybelline Fit Me Matte + Poreless Foundation - 1999 Ft
  • Trend It Up Camou Concealer - 1299 Ft
  • Maybelline Fit Me Matte + Poreless púder - 1490 Ft
  • S-he Waterproof Eyebrow Set - 1499 Ft
  • Maybelline The Burgundy Bar paletta - 3850 Ft
  • Lovely Vampire Lashes - 949 Ft
  • Essence Luminous Matte Bronzing Powder - 1099 Ft
  • Trend It Up Powder Blush - 999 Ft
  • Catrice 3D Glow Highligter - 1349 Ft
  • Lovely Nude Mood Cream Liquid Lipstick - 799 Ft
  • ÖSSZESEN: 15332 Ft

  • Trend It Up Matte Beauty Perfection Make-up - 1799 Ft
  • Maybelline Master Conceal - 1999 Ft
  • Rimmel Stay Matte Long Lasting Pressed Powder - 1349 Ft
  • S-he Waterproof Eyebrow Set - 1499 Ft
  • Catrice Art Couleur Mono - 929 Ft
  • Catrice Aquafresh Highlighting Eyeshadow - 1489 Ft
  • Essence Volume Stylist Lash Extension Mascara - 1099 Ft
  • Essence Luminous Matte Bronzing Powder - 1099 Ft
  • Trend It Up Coco Bronze Golden Blush - 1599 Ft
  • Catrice 3D Glow Highligter - 1349 Ft
  • Catrice Prisma Lip Glaze - 1329 Ft
  • ÖSSZESEN: 15539 Ft



Ráadásul nem felejtsétek el, hogy évente többször vannak kuponos napok (Glamour, Joy), sokszor vannak a drogériákon belül is kedvezmények, érdemes mindig átböngészni az aktuális szórólapokat, ajánlatokat, a Rossmann lelkesen küldözgeti még mindig a 10%-os kuponokat, a dm-ben ott a kártya, Müllernél pedig a Müller hétvége, amikor 15% kedvezménnyel lehet vásárolni. Így akár még olcsóbban is össze tudjuk állítani a készletünket.

Nyilván tisztában vagyok vele, hogy ezektől a termékektől vannak olcsóbbak is, de, mint azt az elején említettem csak és kizárólag olyan sminkeket akartam nektek megmutatni, amiket már kipróbáltam, használtam, amiket ismerek és szeretek. Az ecseteket azért hagytam ki, mert igyekeztem 15ezer forint alatt tartani a keretet, de egy kb 5000 Ft-os bővítéssel már elég jó kis alap ecset szettet is összeállíthatunk (Essence, Catrice, Ebelin).

Nagyon remélem, hogy tetszett nektek ez a poszt, mert nagyon élveztem a kis kutatómunkát és a számolásokat és nagyon jó érzés volt realizálni, hogy minimális büdzséből is mennyi mindent ki lehet hozni. Legközelebb egy jó nagy írás jön az alap profi smink készlet összeállításáról, amiben egy-két szakmai titokra is fény fog derülni ;). Kommentben pedig várom a ti kedvenc budget terméketeket!

2 megjegyzés:

Üzemeltető: Blogger.