Ecsettisztítási kisokos

7:53 du.
Teljesen meginspiráltak a virágos kis ecsetkék... Úgyhogy megosztom veletek az ecsettisztítós tapasztalataimat. Mit, mivel, hogyan érdemes és miért. Egyébként ti hogyan szoktátok tisztítani a szivacsaitokat, ecseteiteket??

A legolcsóbb és legegyszerűbb

Egy szó: benzin. Nyilvánvalóan nem kell a benzinkutakat letámadni :D, elég a legközelebbi gyógyszertárba beugrani és kérni egy üveg sebbenzint. Előnye, hogy olcsó, kevés is elég belőle, fertőtlenít és a színeket (zsíros, csillámos, poros) is maradéktalanul eltávolítja. Csak egy picike pohárka vagy edényke kell hozzá (Ó utcában lehet kapni pinduri kis üvegpohárkát), öntsünk bele benzint és egyszerűen kevergessük benne az ecseteket. Hátránya, hogy csak kisebb fejű ecseteket lehet így tisztítani, alapozó, pirosító és púderecsetekhez nem alkalmas, valamint, hogy időigényes és csak sík felületen (asztalon, pulton stb.) lehet elvégezni a műveletet.  Bevallom őszintén én így szoktam a leggyakrabban tisztogatni és eddig semmi baja nem lett az ecsetkéimnek. (gyógyszertárak 200-300 Ft)

Sajnos nem ilyenben adták régen a benzint :D


Nagyoknak

A nagy ecsetek speciális bánásmódot kívánnak, nem lehet őket akárhogyan mosni. Sajnos én beleestem abba a hibába, hogy anno szappannal próbáltam kimosni a nagy ecseteket és... nos... nem részletezem a végeredményt. Bár lehet, hogy az ecsetek sem voltak a legjobb minőségűek :D. Szóval irány a drogéria, be a kosárba egy jobb minőségű babasamponnal és otthon azzal mossuk át jó alaposan a szőröket (szintetikusat is lehet). Nagyon, de nagyon alaposan öblítsük le őket, majd egy napig szárítsuk. Radiátor felejtős!!! Vagy ha gyorsan meg kell szárítani, tegyünk legalább 3-4 réteg törölközőt a radiátorra, majd arra az ecseteket. A végeredmény puha, jó illatú, újnak látszó ecset. Alternatívaként lehet speciális ecsetmosó szappant is használni, bár sokkal drágább és szerintem nem is lesz olyan szép a végeredmény. (babasampon: Johnson&Johnson kb 600-700 Ft bármelyik drogériában és szupermarketban, ecsetszappan: Da Vinci Douglas parfümériák kb 2000 Ft)



Profiknak, türelmetleneknek és bőkezűeknek

A legegyszerűbb és egyben a legdrágább megoldás az ecsettisztító folyadék. Igazából egyetlen hátránya van csak a dolognak, hogy elég drága, de mindenféle ecsetet azonnal ki lehet vele tisztítani. Létezik szórófejes változata, meg kiöntögetős is, nyilvánvalóan az előbbi sokkal praktikusabb. Elég hozzá pár zsepi vagy vattakorong. Tegyük az ecset fejét a korongra/zsepire fújjunk rá párat majd törölgessük meg. Egy-két perc alatt meg is szárad, hiszen a folyadék alkoholt tartalmaz, amely tisztít és fertőtlenít is. A legjobb a kategóriában a Clinique folyadékja, ezt már próbáltam, jelenleges is használom különleges alkalmakkor és tényleg nagyon jó. Csak a Clinique szaküzletekben lehet kapni és 4300 Ft-ba kerül. A MAC-nek is van egy hasonló darabja, viszont az nem szórófejes, de át lehet önteni szórófejes adagolóba és ugyanúgy lehet használni, mint a Clinique-t.  Ez kb 3500 Ft-ba kerülhet a MAC üzleteiben.


7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Soha nem adták ilyen edényekben a benzint, mivel ezek standedények, a patikában tartjuk ilyenekben az alapanyagokat. :)

    VálaszTörlés
  2. Én a babasamponos verziót részesítem előnyben, de vigyázok h hova megy a víz és gondosan kitörölgetem az ecseteimet.
    A többiről - bevallom - még nem hallottam. Jó, h ti beauty bloggerek vagytok nekünk, olyan jó ötleteitek vannak. :)

    VálaszTörlés
  3. én a nagy ecseteimnél kifejezetten félek a vízzel tisztítástól, pl a sigma f80 pillanatok alatt annyi vizet szippant magába, hogy tocsognak a kis rövidke-tömött szálak és nem az a filléres ecset amit csak úgy újravásárolnék, úgyhogy én azokhoz fogok venni egy ecsettisztító folyadékot.. legalábbis nem akarom tönkrebénázni :/

    VálaszTörlés
  4. Én is samponos mosással kezdtem a pályafutásom, de soha többet nem engedek vizet egyik ecsetem környékébe sem! :S

    VálaszTörlés
  5. A névtelen kommentelőnek köszönöm az infót, én totál azt hittem, hogy de ilyenben adták. :D nem baj jó pap holtig tanul.
    jó, hogy mindenkinek más tapasztalatai vannak az ecsettisztításról, várom a többi tippet és gondolatot is!
    Sunbeam mi történt az ecseteiddel a víz miatt: Nekem soha egyiknek sem lett baja, amiért vízzel és samponnal mosom őket... sőt olyan puha selymesek szoktak lenni

    VálaszTörlés
  6. Hát voltam olyan szerencsétlen, hogy feloldotta a ragasztót a nyélnél... Biztosan az én hibám, meg minden, de áh, soha többet víz. Sebbenzin a legjobb, habár az kicsit szárít :/ :(

    VálaszTörlés
  7. De furi, velem még ilyen nem történt. Próbáld ki a folyadékot, az nem szárít.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.