DIY - fűzős trikó

3:40 de.
Nagyon durván belevetettem magam és elmerültem a DIY világában, pedig abszolút kétbalkezes vagyok és azt hittem, hogy tehetségem sincsen hozzá, de alakul valami. Ahogy ígértem mára egy különleges trikót hoztam nektek. Sejtettem, hogy sikerül valamilyen úton módon legyártanom, de a végeredményben már korántsem voltam biztos. Ért meglepetés, amikor felpróbáltam...

Inspiráció.




A kellékek

  • sima, egyszerű fazonú trikó (nem az a sportos keresztbe-egybe fura pántos, hanem tök sima) a szivárvány bármely színében, vagyok azok tetszőleges arányú keverékének színeiben, vagy feketében... vagy fehérben
  • kis fém bizgentyűk, amihez összeszerelési segédeszközök is tartoznak (halvány pink gőzöm sincsen, hogy mi a hivatalos neve... ti tudjátok???), amibe a szalagot fogjuk fűzni, ez lehet ezüst vagy arany, az arany furán néz ki, szóval legyen ezüst
  • szatén szalag, lehetőleg a trikónktól jó elütő színben (hosszú kell, hogy legyen kb 4-4,5 méter elég is és amit én használtam az 22mm széles, de az elég széles, szóval lehet keskenyebb)
  • olló, vonalzó, szabókréta-ceruza, vagy esetemben egy nude színű szemkontúr ceruza (mi mindenre nem lehet használni a sminkeket)
  • öngyújtó vagy gyufa (később elmagyarázom)
  • kalapács, olyan gumi féle (apuka, férj, bátyus, élettárs segítsége pluszban, de bevállalhatjuk, hogy mi kalapálunk, persze én felelősséget senkiért nem vállalhatok)
  • türelem 
 
Remélem ezeket a kis fémkarika bigyókat mindenhol lehet kapni...


Előkészületek

  • döntsük el, hogy mekkora darabot szeretnénk kivágni a trikó hátuljából. Sok választásunk mondjuk nincsen, max annyit vághatunk amíg el nem érjük a pántokat... Én erre csak fél óra gondolkodás után jöttem rá. Többet akartam... nem jött össze...
  • keressünk egy férfinemű asszisztens, akinek nyavalyogjunk egy kicsit, hogy hozzon gyorsan kalapácsot, mert barkácsóra lesz
  • lélegezzünk mélyeket és készüljünk fel lélekben, plusz tartsuk magunk mellett a biztonság kedvéért az elsősegélydobozt (kalapácsveszély)

A nagy művelet

  • fordítsuk ki a trikónkat, majd jelöljük be felül, hogy mennyit fogunk kivágni. Húzzunk lehetőleg egyenes vonalakat a bejelöléstől a trikó aljáig. Ebben nagy segítségünkre lehet egy vonalzó.
  • vágjuk ki a darabot a trikóból, szigorúan a berajzolt vonalak mentén. Szórakozzunk egy kicsit a kivágott anyagdarabbal, játszunk rambósat, vagy kössük a karunkra.
 
Rambócsík XD

  • a szétvágott trikó szárnyaira (belülre, szóval tartsuk kifordítva) a szélektől kb 1 centire, kb 5 centinként rajzoljuk csinos kis pöttyöket
  • a kis pöttyöcskéket vágjuk ki. Nem kell nagy lyuk elég csak egy kicsi, mert könnyen ki lehet tágítani.
  • innentől jön a neheze és innentől kell a férfiember is. Keressünk egy sima, kemény felületet, ami bírja a kalapácsolást.
  • a lyukacskáinkba helyezzük bele a használati utasítás szerint a kis fémkarikákat, majd adjuk át az egész cókmókot a férfierőnek kalapálásra. Nagyon boldog lesz, de halál komolyan, a férfiak szeretnek kalapálni meg barkácsolni, még ha csak egy trikóról is van szó.
 
Én is megpróbálkoztam a kalapálással... nem jött össze maradjunk annyiban.

  • kalapáltassuk 'be' az összes fémkarikácskát mind a két oldalon és köszönjük meg nagyon szépen a férfierőt
 
Be vannak kalapálva.

  • most készüljünk fel a türelemjátékra, mert a szalagot befűzni volt a leghosszadalmasabb meló... hosszú és csavarodik és félrefűzzük... váááá
  • nyugtatóként rakjuk be Karmin Brokenhearted című számát és énekeljük teli torokból
  • ha befűztük nagyon szépen a szalagot, akkor próbáljuk fel a trikót
  • örüljünk mint majom a farkának, mert rohadt jól néz ki a végeredmény. Aztán ne felejtsük el megállapítani hogy nagyjából mennyit húzzunk a szalagon és hová kössük a masnit.
  • vegyük le a trikót, nagyon-nagyon óvatosan, majd kössük meg a trükkös masnit
  • a trükkös masninak az a lényege, hogy mind a két szára szépen lefelé lóg. Én anyukámtól tanultam, szóval érdemes őt kérdezni (na nem az enyémet, hanem sajátot). Én sajnos nem tudom elmagyarázni, mert látni kell.
  • ha sikerült elsajátítanunk a trükkös masni elkészítését, akkor tetszőleges méretűre vágjuk le a szárakat, majd igazítsunk nekik fecskefarkat
  • vegyük elő a gyufát vagy öngyújtót. Piromániások kérjenek felügyeletet. Egy hangyányit olvasszuk meg a szalagunk fecskefarkait, hogy ne kezdjen el foszlani az anyag.
  • készen vagyunk
 
A teljesen kész mű. Csodás.

  • próbáljuk fel még egyszer a trikónkat és mutassunk meg boldog boldogtalannak, hogy mi ennyire jók vagyunk, ilyet is tudunk és nagyon menőnek érezzük magunkat
 
Hátat lehetetlen egyedül fotózni. De jól néz ki na.


A következő héten halálfejesre szaggatott pólót készítek, remélem az is legalább ilyen jól sikerül majd!

28 megjegyzés:

  1. de ügyes vagy :) Nagyon jó lett :)

    VálaszTörlés
  2. Végem van. :D Nagyon ügyes vagy, baromi jó lett! Általában az én DIY-kodásaim nem szoktak ilyen jól elsülni... :D max. véletlenül. :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy, a szövegen pedig ismét jót derültem :-)

    VálaszTörlés
  4. nagyon-nagyon ügyes vagy:) én is szívesen megcsinálnám. Nincs valami tipped esetleg h milyen melltartóval lehet ezt hordani?

    VálaszTörlés
  5. Hát ez gyönyörű ¤.¤ Egy kérdésem van csak, ahol kivágja az ember lánya a darabkát a trikóból, az nem fog felfesleni? Vagy csak annyira evidens, hogy le kell varrni valahogy, hogy le se írtad? :D (Zöldfülű vagyok én az ilyenekhez :D) Esetleg a kis fém karikák akadályozzák meg a feslést?

    VálaszTörlés
  6. ahhh nagyon jó *_* lehet ebbe én is belevágok!
    az útmutató meg megint fenomenális volt :D

    VálaszTörlés
  7. oké, programlistára fölvéve rögtön vizsgaidőszak után!:)

    VálaszTörlés
  8. hú ezt tervbe vettem én is mikor először mutattad. :D nagyon jól sikerült.. és amúgyis milyen jó már az, hogy ha megkérdezik, hogy hol vetted és te az mondod, hogy te csináltad? :D:D

    VálaszTörlés
  9. szuper lett, jobb, mint az eredeti :D De tényleg nagyon profinak néz ki, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  10. Hallod, tudsz élni!! :D
    Még még sok ilyet!

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon jól néz ki! Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  12. nagyon klassz lett, de ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  13. Hát ez baromi jól néz ki :)
    ha egyszer elkészítem minden lépést szóról szóra betartok :) sokat nevettem rajta :) :)

    VálaszTörlés
  14. miért van az ha én csinálok valami DIY-t az egészen nem olyan lesz amilyet elképzeltem, de te nagyon ügyi vagy nagyon jaú lett :D

    VálaszTörlés
  15. úúúristen! baromi jól néz ki! és a szöveged is haláli! nekem is kell ilyen X3

    VálaszTörlés
  16. nagyon-nagyon köszönöm csajok :D nem egy agysebészet, szóval tessék nekilátni, még kézügyesség sem kell hozzá, csak türelem :D

    Névtelen: én egy csőmelltartót (fekete csipke) veszek majd fel alá, szerintem azzal egy fokkal jobb lesz, mint sima melltartóval. Ha valakinek meg szép mellei vannak, akkor nem kell melltartó :D

    Sedna: felül és alul a szegésnél össze lehet varrni és lehet szegést is csinálni a széleknél, de varrógép hiányában ezt kihagytam. Legfeljebb majd kicsit megszívom, de szerintem nem lesz gond, mert nem fogom mindennap hordani :D

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen a választ ^^

    VálaszTörlés
  18. Nagggggggyon szuper! Ledobom azt a 3-4 kilót, és már csinálom is (vagy ha én nem, megkérem pasimat/Anyumat/barátnőmet, mert én tényleg béna vagyok)!

    A szöveg meg - mint mindig - fenomenális! :-D

    Köszi az ötletet és a részletes leírást!

    VálaszTörlés
  19. Húúh nagggyon vaagány! A fém bizgentyűket hol lehet beszerezni? Vagy milyen néven keressem? :D Köszi

    VálaszTörlés
  20. fogalmam se nincsen, hogy mi a magyar neve o_O de rákerestem és fűzőkarika, vagy ringli és itt: http://www.reatex.hu/store/index.php?main_page=product_info&products_id=11450

    VálaszTörlés
  21. Ebayen is fent vannak ezek a bizgentyűk?:D
    Már megrendeltem a szegecseket a kabcsihoz. ahh alig várom,h megjöjjenek.. és utána jön a felső;)

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.