Az új mánia: kompakt alapozók – L’Oréal és MAC

Ti észrevettétek már, hogy mostanában egyre divatosabbak a kompakt alapozók? Ott kezdődhetett ez az új trend, hogy bejöttek Ázsiából a cushion verziók, amiket ma már szinte minden nagy márkánál megtalálhatunk, de ugyanakkor elkezdtek hódítani a krém és púder típusok is. Az idióta TikTok-on (senki nem fog meggyőzni soha arról, hogy ennek van értelme…) két kompakt alapozó tesztje is végigsöpört (KVD Good Apple és a L’Oréal Infallible) és egyre több hasonló újdonság lepi el a YouTube teszteket is. De miért és mire jók ezeket a kompaktok? Ennek próbáltam utánajárni a L’Oréal Infaillible 24H Fresh Wear Foundation in a Powder és a MAC Studio Fix Tech Cream-to-Powder Foundation tesztjével. Természetesen direkt állítottam párba egy púderes és egy krémes formulát, hogy még az is kiderüljön melyik a jobb ;).







L’Oréal Infaillible 24H Fresh Wear Foundation in a Powder – kb. 5500 Ft


Rettentően haragszok a L’Oréal-ra vagy a közép-európai képviseletre, vagy a nem tudom kire, aki arról dönt, hogy milyen színek kaphatók egy adott országban vagy régióban. Természetesen soha nem azok, amiket tudnék használni. Az itthoni legvilágosabb árnyalatot, a 020 Ivory-t választottam a teszthez és még ez is elég sötét sajnos, pont annyira, hogy bosszantó és látható legyen (én nem, nem leszek nyáron sötétebb, akkor sem lesz jó). Ezt muszáj kiadnom magamból minden alkalommal, hátha egyszer megváltozik a helyzet… Persze így is szoktam használni, ha olyan helyre megyek, ahol nem érdekel az emberek véleménye, ergo mindenhol :D. Engem zavar, de csak én tudom a titkot, hogy mi nem stimmel aznap a sminkemmel, amikor rajtam van. De persze nem ez a lényeg, hanem az alapozó. A L’Oréal igencsak sokat ígér vele kapcsolatban, többek között extra módon hangsúlyozzák a magas fedést, a természetes hatást és a tartósságot. Pipa, pipa, pipa, most az egyszer nem hamisak és üresek az ígértek.





Az Infaillible 24H Fresh Wear Foundation in a Powder könnyed, lágy, de nem porolós formulájú, csodásan terül a bőrön, nem lesz foltos, minden eszközzel egyenletes és szép lesz a végeredmény. A fedése tényleg magas, eltakar minden hibát (piros foltok, pattanások, pigmentfoltok), de mégis természetes tud maradni egész nap, egyszer sem lett maszkhatású rajtam. Ami a tartósságot illeti, nem hazudhatok, hagy nyomot a maszkon, de sokkal kevesebbet, mint egy normál lepúderezett alapozó, ami igencsak dicséretes és kellemes meglepetés volt. Egész nap makulátlan, nagyon minimálisan fényesedik át és a ráncokban sem ül meg, ami nagy szó, mert ez volt a legnagyobb félelmem (igen, vagy kettő ráncom és rühellem őket). Hát nem úgy hangzik ez az egész, mintha ez lenne a tökéletes alapozó? Hiszen kb 3 mozdulat és már fel is vittem az arcomra, elfed mindent és este 10-kor még normálisan nézek ki! Nem, sajnos a valóság nem így működik. Egy: szar a színválaszték, tessék kimondtam, botrány az egész úgy, ahogy van. Egyébként létezik egy számomra tökéletes árnyalat, a Pearl, ami Európában sehol nem kapható, hát nagyon köszönöm. Kettő: nem minden bőrtípusra való, csak kevert és zsírosra, legalábbis az én tapasztalataim és utánajárásom szerint. Ezektől függetlenül tényleg szuper, én nagyon szívesen eldobnám a többi alapozómat és használnám csak ezt, ha lenne belőle megfelelő szín.





Ejtenem kell még egy pár szót a csomagolásról és a mennyiségről is, ami a kompaktok rákfenéje. Árban ugyanannyi, mint egy sima 30ml-es folyékony alapozó, de ez csak 10 gramm, ami szerintem nem felel meg 30 ml-nek. Biztosan hamarabb fogyna el, de egyelőre nem tudok erről nyilatkozni. A dobozka pedig ehhez mérten túl nagy, hogy azt a látszatot keltse, hogy van ebben ám anyag, de valójában egy rejtett rész van, használhatatlan szivaccsal. Ezek azért nem jók, mert egy kaptafára készülnek, tömör anyagból vannak, amik túl sok púdert/alapozót vesznek fel és tartanak magukban vagy a felszínen, ergo a legjobb marketing a világon, hiszen hamarabb fogy el a termék. Én egy sima púderpuffnit, a BeautyBlender puffniját, bársonyos felületű tojásszivacsot (ezek ugye direkt púderhez lettek kifejlesztve, pl. Real Techniques) vagy egy tömött kabuki ecsetet javaslok a felvitelhez, ezekben szinte semmi nem marad és tartósabbak is.





MAC Studio Fix Tech Cream-to-Powder Foundation – 11900 Ft


Hazug, rossz, csúnya MAC! Még hogy cream to powder! Fityfenét… Soha, soha nem lesz púderes érzetű ez az alapozó, maximum nagyon száraz bőrön. Nem szeretem, ha ilyeneket állítanak, mert még az üzletben is azt mondta a lány, hogy kell rá púder. Ergo ez akkor egy sima alapozó kompaktban???? Ja, az :D. És ha én azt tudtam, akkor mi a fenéért vettem meg??? Hülye vagyok talán? Igen, de szerettem volna egy a Studio Fix-nél lágyabb, természetesebb fedésű alapozót, ezért megvettem, mert tudtam, hogy ez olyan lesz. A színválaszték mesés, a MAC ebben még mindig az abszolút élen jár itthon, ők nem fukarkodnak, mindegyiket lehet kapni. Vannak eltérések két különböző termék elméletileg ugyanolyan árnyalatánál, pl én alapvetően NC10+NC12 vagyok, de ebből NC13-at vettem, mert könnyű a fedése, máshogy viselkedik így a bőrön.






Szóval a formula ugye nem krémből púder varázslat, csak egy egyszerű, de nagyon kellemes krém. Nekem semmi mással nem vált be, csak BeautyBlenderrel, ugyanis az ecset és a hozzá kapott szivacs túl sok anyagot vesz fel és tart magában (lásd fentebb a magyarázatot). A fedése nekem kicsit szokatlan, mert valahol az alacsony és a közepes között helyezkedik el és én szinte soha nem használok ilyet. Ettől függetlenül tetszik, mert köszönhetően a fantasztikus arcápolási rutinnal, most tényleg elégedett vagyok a bőrömmel és nem tartom már szükségesnek annyira a full glam sminket. A lágy textúrának köszönhetően nagyon szépen terül és építeni is lehet, szépen belesimul a bőrbe, nem emeli ki a felületi hibákat. Amolyan egészséges és természetes hatású és finisű, abszolút nem matt. Púderrel lefixálva a helyén marad nagyjából, nem ül meg a ráncokban, de közel sem olyan tartós, mint például a Studio Fix. Egyértelműen érezni rajta, hogy ez inkább normál, száraz bőrre lett kitalálva, mert az én zsíros T-vonalamon elég hamar átfényesedik és mászkálni kezd, főleg a maszk alatt. Viszont mivel a fedése nem erős, ez kevésbé lesz látványos és viszonylag könnyen is javítható. Igazából kényelmes viselet, szép a bőrön, gyorsan kész van vele a smink és nagyon tudnám szeretni, ha tartósabb lenne és nem kéne azon aggódnom, hogy úgy nézek ki a nap közepére, mint egy zsíros kenyér.





Most sem hagyhatom ki a tényt, hogy ezúttal is kevesebbet kapunk (10 gramm) közel azonos árért, mint egy MAC folyékony alapozó. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt fogyna el, ha csak ezt használnám (erre képtelen lennék)… A Studio Fix kb. 4-5 hónapig bírja, szerintem ez csak 3 lenne. A csomagolás teljesen felesleges nagy és duci, nem kellene bele a rejtett szivacs és akkor lehetett volna akkora, mint egy púderes kompakt. És talán olcsóbb lenne, mert kevesebb anyag kellene így…





Végül arra jutottam, hogy szükség van a jó kompakt alapozókra minden hibájuk ellenére is. Szerintem roppant praktikusak, hiszen magunkkal vihetjük őket és bármikor javíthatunk a sminkünkön (na erre mondjuk nem lehet olyan rossz a kis szivacs…de akkor is feleslegesnek tartom, inkább vinnék magammal egy normálisat mindenhova) minden bénázás nélkül. Igen, még a krémessel is, mert bármilyen meglepő hiába a plusz púderréteg a javítás működik. Plusz lecsökkentik a reggeli sminkelés idejét, ami nem elhanyagolható tényező, ezekkel ugyanis klasszisokkal gyorsabban megy az alapozás. Ugyanakkor van még hová fejlődni… A színek ugye néhol tragikusak, a formula lehetne vagy egységesebb, vagy lehetne erre a bőrre meg arra is egy külön és a csomagolásokon is finomítanék. Illetve szívesen látnék hasonló terméket olcsóbb drogériás márkáknál, bár szerintem ez hamarosan be fog következni. Érdekes egyébként, hogy régebben (nem pár éve, hanem évtizede) nagy divat volt már egyszer a kompakt alapozó, aztán elfelejtődött és most megint itt vannak. A beauty világ is olyan, mint a divat, egy kis ráncfelvarrással, de mindig visszatérnek a dolgok. 


3 megjegyzés:

  1. Annyira jó volt olvasni minden sort. Nem, nem és nem, én biztosan tudom,hogy nem vennék soha púder alapozót. Amennyiben kapnék kipróbálnám. Maradok a bb krémnél, ünnepi eseményeken a folyékony alapozónál. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) nekem nagyon tetszene, ha jó lenne a színe... De én is abszolút folyékony alapozó párti maradtam

      Törlés
  2. Egyszer én is ki fogom próbálni a Lorealt. 4-5 éve nekem a Manhattan-nak volt meg a púderalapozója (a nevét már nem tudom, de fekete volt a csomagolása, egy kis kihúzhtó rekeszben volt a szivacs, ami javításra jó volt). Szerettem amúgy, könnyű volt vele alapozni, pikkpakk meg voltam vele. Elfért a neszeszerben, mert a Manhattan csomagolása vékony volt és kompakt.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.