Hogyan ápold a tetoválásodat?

Gyorsan az elején leszögezem, hogy nem vagyok szakértő, nem vagyok (még, haha) televarrva, de az utóbbi időben csináltattam egy pár tetoválást és úgy gondoltam jó ötlet lenne megosztani a tapasztalataimat és a tippjeimet azokkal, akik mostanában vagy a közeljövőben szeretnének tetováltatni magukra. Úgy gondolom, hogy a mai világban, még Magyarországon is egyre elfogadottabb a tetoválás, egyre többen mernek csináltatni és szerencsére már a munkáltatók nagy része is megtűri. Természetesen nem minden munkahelyen fogadják el, erre mindenképpen figyeljünk oda, ha belevágunk a dologba, hiszen a tetoválás (általában) egy életre szó. Szóval, ha például bankárok szeretnénk lenni, akkor mondjuk ne a kézfejünkre, vagy a nyakunkra tetováltassunk, hanem a hátunkra :D.



Viccet félretéve jöjjenek a tippek, trükkök ahhoz, hogy csodás, élénk tetoválások boldog tulajdonosai lehessetek!

1. A legelső és legfontosabb dolog, hogy nagyon-nagyon-nagyon körültekintően válasszuk ki a tetoválószalont és a tetováló 'mestert'! Előre érdeklődjünk tetovált ismerősöknél vagy az interneten, nézzük át alaposan a portfóliókat (mindenki máshogy, más stílusban dolgozik), látogassunk el a kiszemelt helyre, vegyük szemügyre a tisztaságot, a higiéniát, kérdezzünk bátran! Ha nem szimpatikus sem a hely, sem a mester, akkor pápá, van még rengeteg szalon. Garasoskodni pedig nem ér, a tetoválás egy életre készül, inkább fizessük meg a minőségi munkát, minthogy bánjuk sok-sok éven át!

2. Készüljünk előre! Értem ez alatt, hogy legyen otthon leukoplast, folpack, Bepanthen, papírtörlő, illatmentes szappan. Plusz, ha egy mód van rá ne nyáron csináltassunk tetkót, lent majd kiderül, hogy miért.

3. Kövessük és tartsuk be, amit a tetováló mód. Mert nem véletlenül koptatja a száját minden vendégének a tetoválás ápolásáról (a jobbak útmutatót is adnak kinyomtatva).

4. Ne ijedjünk meg, a készülőben lévő és nagyon friss tetoválás vérzik, hiszen végül is egy sebről van szó. És fáj is. Sőt, be is dagadhat, ha a lábunkra csináltatjuk (tapasztalat, alig tudtam cipőt húzni). De elmúlik, nyugi :).

5. A friss tetoválást így érdemes gondozni:

  • A tetováló által felrakott - általában sima fóliát - kb 2-3 óráig érdemes fent hagyni a tetováláson. (Ha nem megyünk rögtön haza a szalonból - mint, ahogy én sem mentem -, nem baj, maradhat rajta tovább is, de otthon szabaduljunk meg tőle!) Ha speciális fóliával dolgozik, akkor kövessük az erre vonatkozó utasításokat!
  • A fólia eltávolítása után langyos vízzel és kímélő, illatanyagmentes (antibakteriális) szappannal gyengéden, nem dörzsölve (törcsi, szivacs szigorúan TILOS!!!!) mossuk meg a tetovált bőrfelületet, de ne tartsuk közvetlenül a csap/zuhany alá.
  • Papírtörlővel itassuk fel a vizet róla (nem törölközővel dörzsöljük szárazra!), majd fél-egy órát hagyjuk szépen levegőzni.
  • A levegőztetés után kenjük be Bepanthen krémmel (ez a legtutibb rá, de bármilyen panthenol tartalmú illatmentes balzsamot/krémet használhatunk) vagy speciális ápolókrémmel a tetkónkat és fedjük le fóliával.
  • Ezeket a lépéseket 2-3 napig, naponta 2-3 alkalommal ismételjük meg a tetoválás nagyságától függően! Én a kisebbeket nem fóliáztam csak plusz egyszer, de a nagyobbakra se erőltettem, bajom nem lett belőle, ezt mindenki igény szerint döntse el. Én azt javaslom, hogy - nyilván nem mindegy mekkora és hol van a tetoválás - a lehető legrövidebb ideig legyen fólia alatt, inkább levegőzzön, akkor gyorsabban gyógyul (ezért érdemes hétvégére időzíteni a dolgot, maradjunk szépen vele otthon).

6. A tetoválás pár nap alatt szépen elkezd varasodni, majd lehámlani. És közben fenemód viszketni. Ez abszolút normális, vakarni szigorúan tilos, a bőrt leszedni róla szigorúan tilos, majd magától megoldódik minden, nyugi! Nekünk csak az a dolgunk, hogy naponta szépen megtisztítsuk és párszor (igény és viszketés mértékétől függően) bekenjünk. Maradhat a Bepanthen is, de átválthatunk valami kevésbé zsírosra, a lényeg, hogy lehetőleg illatmentes és panthenol tartalmú legyen.

7. Miután lehámlott a bőr a tetoválásunk még húzódhat és kissé fényes is lehet, ez is normális, pár hét és teljesen 'egybeolvad a bőrrel'. Kenegessük szépen testápolóval, akár speciálisan tetoválásra kifejlesztettel és nem lesz baj.

8. Ha esetleg azt vesszük észre, hogy a gyógyulás után (4-6 hét) a tetoválásunk hiányos, foltos, nem egyenletes (bizonyos testrészeken ez előfordulhat), akkor bizony vissza kell menni a szalonba egy frissítésre. Ezt általában még az elején fel is ajánlják és térítésmentes.

9. Ha a lábunkra tetováltattunk előfordulhat, hogy bedagad, ilyenkor jegelni kell és pihentetni :).



A gondos ápolás ellenére is előfordulhat, hogy elfertőződik a seb, ilyen esetben (vérzik, gennyesedik, nagyon megdagad, nagyon piros vagy bármi szokatlan) azonnal menjünk orvoshoz!

És akkor még pár szabály, amiket mindenképpen be kell tartani, kivétel nélkül!!!!!

  1. Tilos magas lanolin és paraffin (vazelin) tartalmú krémeket használni a tetoválás kezelése alatt, mert ezek túl nehezek, eltömítik a pórusokat! Panthenol a titok :)
  2. Tilos illatos, színes, csillámos miazmásos krémet kenni a tetoválásra amíg gyógyul!
  3. Szigorúan tilos vakarni, piszkálni a friss tetoválást (fertőzések)! Ha viszket bekenjük, nem vakarjuk!
  4. Szigorúan tilos a friss és gyógyulófélben lévő tetoválással vízbe menni és áztatni! Nincsen esti fürcsi, nincsen strand, nincsen tengerpart, nincs tópart, folyópart de még medence sem!!!! Egyrészt baromi fertőzésveszélyes, másrészt a víz kiáztathatja a tintát! (Ezért írtam az elején, hogy ne nyáron csináltassunk tetkót.)
  5. Szigorúan tilos friss és gyógyulófélben lévő tetoválással napra menni! Fedjük le valamivel, ha muszáj, illetve a már varasodott tetoválást kenjük be fényvédővel (min SPF30)! (Ezért sem ajánlatos nyáron csináltatni...)
  6. Ugyanez vonatkozik a szoláriumra is! És a barnító krémekre is!
  7. Friss tetoválásra lehetőleg ne vegyünk fel túl szoros, tapadós, érdes tapintású ruhát, mert beleragad és megdörzsöli az érzékeny bőrt. 
  8. Tetováltatás után kerüljük a nehéz fizikai munkát és az edzést pár napig (egy hétig), pláne, ha nagyobb tetoválást csináltattunk!



Ha pedig szeretnénk, hogy a tetoválásunk mindig szép élénk legyen, akkor érdemes beruházni valami speciális krémre vagy balzsamra és naponta lelkesen kenegetni!


1. Bepanthen kenőcs (én végig ezt használtam, mind a hat tetoválásomnál, szóval biztosan jó :D) - 1200 Ft (30g), gyógyszertárak, dm
2. Tattomed Cleansing Gel, After Tattoo (friss tetoválásra) és Daily Tattoo Care - 3990 Ft (100ml), 2990 Ft (100ml), 3990 Ft (100 ml), Tattomed webshop (ITT)
3. Lush Elbow Grease (gyógyult tetoválásra) - 3090 Ft (60g, de nálunk még csak a tömböset lehet kapni), Lush üzletek és webshop (ITT)
4. Bepanthen Plus (friss tetoválásra) - 1299 Ft (30g), gyógyszertárak
5. The Body Shop Amazonian Saviour (gyógyult tetoválásra) - 3690 Ft (50ml), The Body Shop üzletek és webshop (ITT)
6. Balea Tattoo testápoló fényvédővel és balzsam 5% panthenollal (van benne illatanyag, szóval inkább a már hámló, gyógyult tetoválásra kerüljön) - 999 Ft (200ml) és 599 Ft (50ml), dm drogériák

Azt hiszem hirtelen ennyi minden jutott eszembe, amit a témáról érdemes tudni :). Vagyis van még valami: mindenkinek a saját egyéni dolga eldönteni, hogy szeretne-e tetoválást vagy sem! Senki ne hagyja magát rábeszélni, csak mert menő, vagy mittudomén, de senki ne is hagyja magát lebeszélni róla. Plusz senkit nem ítélünk el csak azért, mert tetoválásai vannak (és az alapján sem, hogy milyenek)! Ettől még senki nem lesz jobb, szebb, rosszabb, több vagy kevesebb! Ez csak egy szép és szerintem művészi önkifejezési forma, ami még jelentéssel sem kell, hogy társuljon, elég, ha mi örömünket leljük benne :) (A képeken a saját tetoválásaim közül látható egy pár.)


Nektek van tetoválásotok??? Ha igen, mi a története???

23 megjegyzés:

  1. Szia!
    Arra nincs valami tipped hogy mivel lehet elfedni? Nem a ruhára gondolok... :D
    Egy-egy alkalommal előfordul, hogy jobb ha nem virít egy cuki minta a karon, vagy valahol. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D A Kryolan Dermacolor alapozóival tökéletesen el lehet tüntetni :) ha bemész pesten a Kryolan city-be, akkor azt is megmutatják, hogy hogyan kell, milyen színekkel, mivel kell fixálni stb :)

      Törlés
    2. Szuper, köszönöm a válaszod! :)

      Törlés
  2. Nem is tudtam, hogy ennyi tetkód van!:) Nekem még csak egy, és nem is nagy, de már nagyon régen szerettem volna, és mostmár érik az elhatározás a következőre.:) Itt írtam még róla, ha érdekel esetleg.:)

    http://treasuresuntold1985.blogspot.hu/2016/12/a-tetovalt-lany.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de nagyon cuki, hogy miki egér fejecskéje bele van építve, nagyon klassz és egyedi :) a fülem mögé még én is szeretnék valamit, szerintem majd az ikrek szimbóluma megy oda fehérrel :D
      (amúgy több van, mint a képeken :D :D :D)

      Törlés
  3. Pont tegnap merült fel ismét a tetkó téma nálam, boka fölé szeretnék egy violinkulcsot.Említette is a szaki,hogy hétvégén felvarrja, de megyünk nyaralni így nem aktuális. Viszont ez most nagyon jól jött, mármint a bejegyzés :D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. örülök, hogy hasznosnak találtad :) és remélem összejön hamarosan a tetkó is :)

      Törlés
  4. Én az elsőt még abban az időben készíttettem, mikor egyáltalán nem volt menő dolog, leginkább rockerek viselték, én is emiatt vágytam rá. (-: Afféle életérzést szimbolizált nálam, és 1994-et írtunk. :D És bizony, a tetoválóművész úgy engedett utamra, hogy kezembe nyomott egy kis tégely fehér vazelint, hogy ezzel kell kenegetni. Később évek múltán még került rám tetoválás, én akkor is vazelinnel kentem, mert egyik helyen Panthenol hab volt, az ajánlott termék, a másikon valamilyen panthenolos hámosító krém, nálam nem jöttek be, tényleg érdekes. Persze a legújabb is már több, mint 10 éves.. A poszt nagyon jó, mert összeszedted azokat amikre figyelni kell. Ha manapság varratnék valamit - ami nem is lehetetlen -, már én is okosabb volnék, semmi kőolajszármazék! (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon köszönöm :) azért 94-ben el tudom képzelni, hogy nem igazán volt még más rá, mint vazelin :D vagy az a fehér-kék csíkos babapopsi kenőcs :D :D

      Törlés
  5. Sziasztok nekem most lett meg tegnapi nappal az első tetkóm.A Bepanthent ajánlja a cikk írója, de nekem pillanatniylag neogranormon-m és Bapanthen Plus-om van.Melyikkel érdemesebb kenegetni a kettő közül míg nem szerzek Bepanthent?

    VálaszTörlés
  6. a bepanthen plus mellé nem fog kelleni külön bepanthen, ugyanolyan jó mind a kettő :)

    VálaszTörlés
  7. Üdv. Sok tetováló nem ajánlja a Bepanthen Plust, mert fertőtlenítő van benne, ami okozhat némelyeknél reakciót, valamint fakíthatja a mintát. Érdekesnek találom, hogy az első pontban az van írva, hogy "Tilos lanolin és paraffin (vazelin) tartalmú krémeket használni", és mégis a Bepanthen Kenőcsöt ajánlod, ami tartalmaz folyékony paraffint, míg a Bepanthen Krém viszont nem tartalmaz. Ezt azért tudom, mert a feleségem épp kenőcsöt vett véletlenül krém helyett, és már egy órája guglizok ez miatt. Így jutottam el ide is. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és a kenőcs 25%-ban lanolint is tartalmaz, ami a krémben megint csak nincs. Ez kimondottan babapopsikhoz van. Most már mindegy, én is ezt használtam az utóbbi tetkón, mert későn vettem észre, hogy nem az lett véve, amit mondtam. :-)
      Majd kiderül, még csak harmadik a nap van. Te biztos, hogy a kenőcsöt használtad, ami a képen van?

      Törlés
    2. biztosan, nekem ezt ajánlotta még anno az első tetoválásomnál is a tetováló, azóta is mindegyik ezt mondja és már a sokadikon vagyok túl, mindig ezt használtam (meg egyébként is minden bőrpírra, gyulladásra ezt szoktam) és iszonyat gyorsan meggyógyulnak mindig. Az összetevőit soha nem néztem meg, lehet én olvastam valamit félre, lehet, hogy arra vonatkozik a paraffin és lanolinos utasítás, hogy ne 100% ilyen cuccok legyenek, át fogom javítani :) Az a lényeg, hogy nem kell vastagon kenni, szépen vékonyan. Azért nem merek mást ajánlani, mert pl pont most történt meg egy ismerősömmel, hogy 100% shea vajjal kenegette és totálisan kipattogott a bőre tőle :( egyéniek vagyunk ebből a szempontból, kinek mi válik be. Használd azt, amelyik neked szimpatikus és ismered, semmi nem szentírás. Nekem pl a Benpanthen plus sem okoztott soha problémát, sőt sokkal gyorsabban gyógyul vele minden.

      Törlés
  8. Én tegnap csináltattam egy jó nagyot, hasznos volt minden, köszönöm szépen!

    (kinek van egy hét szabadideje.. ? XD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon szívesen, örülök, hogy hasznosnak találtad :)

      Törlés
  9. Szia, Én 2 napja csináltatam a második tetkom és már szinte mindenhol olvastam ezt azt hogy ezt ne csináld meg igy kell és nem ugy, foliázni kell mert mésképp nem lesz jó nekem az elsönél is azt mondtak hogy ha lehet többet levegözön és ne legyen sokat folia alat.
    Jó hogy rád találtam itt és meg erösitetél bennne hogy nem csináltam semmit rosszul eddig se és eután se fogok. Köszönöm a segitséged :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :) örülök hogy hasznosnak találtad a posztot :)

      Törlés
  10. A sudo krem mehet tetovalasra?

    VálaszTörlés
  11. A sudo krem mehet tetovalasra?

    VálaszTörlés
  12. A sudo krem mehet tetovalasra?

    VálaszTörlés
  13. A sudo krem mehet tetovalasra?

    VálaszTörlés
  14. Látom azóta már eltelt egy év, és nyilván megoldódott a dolog, de ne használjatok sudo crem-et, akár mennyire jó bármi másra. Tetoválásra Bepanthen!

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.